خطاهای رایج المنتور + راه حل های حرفه ای رفع آن ها در المنتور

خطاهای رایج المنتور شامل خطاهای سطحی و عمقی ای هست که ممکنه در طراحی یک صفحه وردپرسی به جود بیاد. همونطور که می دونیم المنتور یکی از پر طرفدار ترین و رایج ترین صفحه ساز های وردپرس هستش. المنتور خیلی دقیق و پر کاربرده و شما می تونید با استفاده از اون یه سایت کاملا حرفه ای و بی نظیر بسازید. با این حال “المنتور” هم مثل خیلی از صفحه ساز های دیگه ممکنه یک سری خطا داشته باشه که شما توی طراحی سایت در کرج به مشکل بخورید که توی این مقاله می خوایم اون هارو بشناسیم و همینطور رفع کردنشون رو به صورت حرفه ای یاد بگیریم تا تو حوزه المنتور همه مشکلات رو حریف باشیم.

خب! اول میریم سراغ اینکه بدونیم این خطا ها ممکنه از کجا باشن؟ خطاهای المنتور به چند دسته تقسیم میشن؟ چجوری می تونیم اونارو کاملا حرفه ای و سریع رفع کنیم؟

بعد از خوندن این مقاله شما دیگه می تونید همه ی مشکلات به وجود اومده توی المنتور و کاملا حرفه ای رفع کنید.

اول باید بگیم که خطا های به وجود اومده توی المنتور ممکنه دو تا منشا داشته باشه که شامل:

  1. خطاهای مربوط به تنظیمات المنتور
  2. خطاهای مربوط به قالب یا افزونه وردپرس
خطاهای المنتور رویا استودیو

خطا های مربوط به قالب یا افزونه وردپرس و المنتور

این خطا ها شامل خطای صفحه سفید، خطای ابزارک یافت نشد، خطای صفحه بندی بی پایان، خطای قالب پیش فرض وردپرس، خطای فایل style.css ، خطای فایل functions.php  و… هستش که در ادامه همه این هارو براتون توضیح می دیم. نکته ای که وجود داره اینه که حواستون باشه قبل از انجام هر کاری از وردپرس خود بکاپ داشته باشید.

خطای صفحه سفید در المنتور:

خطای صفحه سفید المنتور یکی از خطاهایی هستش که ممکنه هنگام کار با المنتور با اون مواجه بشیم. در این صورت صفحه مانیتور کاملا سفید میشه و حتی هیچ خطایی هم نشون داده نمی شه! این خطا یکی از ترسناک ترین خطا ها محسوب میشه. این خطا به صفحه سفید مرگ هم معروفه.

علامت این خطا بستگی به مرورگری که استفاده میکنید داره. یعنی ممکنه توی کروم یه جور نشون داده بشه و توی فایرفاکس یه جور دیگه. البته ممکنه فقط بخشی از وب سایت ها این خطا رو داشته باشه. این خطا اکثرا به دلیل کمبود حافظه به وجود میاد. برای رفع این مشکل راه حل های زیادی وجود داره که در ادامه همرو براتون شرح می دیم.

  1. می تونیم اول حافظه PHP رو افزایش بدیم و اگر مشکلمون رفع نشد بریم سراغ راه حل های دیگه.
  2. می تونیم با هاستینگ خودمون تماس بگیریم و درخواست بدیم که مموری لیمیت رو افزایش بدن.
  3. بعضی اوقات ممکنه هاستی که خریداری می کنیم نا مناسب و کاملا نا ایمن باشه. در این صورت سایت ما در طول کار ممکنه دچار خطا های زیادی بشه. برای خرید سایتی ایمن و با کیفیت می تونید مقاله راهنمای خرید هاست رو مطالعه و استفاده کنید. پس ممکنه مشکل از هاست هم باشه.
  4. اگر این ها رو بررسی کردید و مشکل رفع نشد می تونید یه سری افزونه هایی که فعال کردید رو غیر فعال کنید، اگر مشکل رفع شد می تونیم متوجه بشیم که مشکل از افزونه بوده.
  5. اگر مشکل از افزونه هم نبود می تونید قالب موجودتون رو با یه قالب دیگه جایگزین کنید.
  6. بعضی اوقات ممکنه مشکل با پاک کردن کش وردپرس رفع بشه.

امیدواریم که با انجام دادن این کار ها خطای شما رفع شده باشه.

خطای ابزارک یافت نشد در المنتور

خطای “ابزارک یافت نشد” یا خطای “ناحیه محتوایی یافت نشد”  یکی دیگه از خطاهایه که ممکنه توی کار کردن با وردپرس دچارش بشید. این خطا ممکنه به دلایل مختلفی رخ بده. این خطا ممکنه به خاطر قالب های اختصاصی که خریداری می کنید رخ بده. برای مثال ممکنه قالبی که دارید با المنتور سازگار نباشه و شما اون رو با المنتور ویرایش کنید!

همچنین ممکنه این خطا به دلیل زیاد شدن افزونه های موجودتون رخ بده. وقتی افزونه های خیلی زیادی نصب می کنید که از اون ها استفاده زیادی ندارید ممکنه وردپرستون دچار این خطا بشه. برای رفع تک تک این مشکلات احتمالی راه حل ها را برای شما شرح می دیم:

  1. اگه مشکلتون از قالب اختصاصی باشه می تونید تابع(( The_ content)) رو به قالبتون اضافه کنید تا با المنتور سازگار باشه و بتونید اون رو با المنتور ویرایش کنید.
  2. اگر مشکلتون از قالب نبود ممکنه از پیوند های یکتا باشه. در واقع ممکنه پیوند یکتا ثبت نشده باشه. در این صورت در تنظیمات به قسمت پیوند های یکتا رفته و چک کنید که پیوندی به اون اسم وجود داره اگر وجود نداشت صفحه رو رفرش کنید.
  3. برای رفع مشکل زیاد شدن افزونه ها و مشکل زا شدنشون باید اول همه افزونه ها رو باهم غیر فعال کنید. حالا اون ها رو یکی یکی فعال کنید و بررسی کنید که مشکل از کدوم افزونه هستش.

اگه مواردی که گفته شد رو انجام بدید خطای صفحه تون رفع میشه.

خطای صفحه بندی بی پایان در المنتور

توی این خطا متن “صفحه به درستی ریدایرکت نمیشود. فایرفاکس متوجه شده است که سرور درخواستی را برای این آدرس هدایت میکند که هرگز کامل نخواهد شد”  ظاهر میشه. این خطا به خاطر بودن اشتباه توی پیکر بندی ریدایرکت ظاهر میشه. در واقع ممکنه آدرس URL مقصد با مبدا متفاوت باشه و به همین دلیل مرورگر ممکنه اشتباه کنه. همچنین ممکنه خطا از افزونه های نصبی باشه. برای رفع این مشکلات می تونید به این روش اقدام کنید:

  1. شما می تونید برای درست کردن آدرس URL به تنظیمات رفته و آدرس سایت و وردپرس را تغییر بدید. دقت داشته باشید که فاصله در ابتدا و انتهای آدرس وجود نداشته باشه و هر دو آدرس را دقیقن مثل هم ( با WWW  یا   بدون  WWW ) بزارید.
  2. همچنین می تونید افزونه های نصبی تون رو باهم غیر فعال کنید و بعد یکی یکی اونها رو فعال کنید تا متوجه بشید کدوم باعث به وجود اومدن مشکل شده.

خطای پرونده style.css در المنتور

تو این خطا متن ” حل مشکل این بسته نمی تواند نصب شود. پوسته پرونده style.css را کم دارد” ظاهر می شه. این خطا موقع نصب قالب ها ظاهر می شه. از مشکلاتی که باعث میشه این خطا ظاهر بشه اینه که نصب فایل بسته نصبی در بخش پوسته ها انجام بشه، افزونه در بخش پوسته ها آچلود بشه، پوشه نصبیمون دارای رمز باشه و ممکنه که قالبمون مشکل داشته باشه.

  1. این مشکل، مشکل هاستی نیست که بخوایم با پشتیبان تماس بگیریم. در واقع برای رفع اون تنها کافیه که قالبمون رو در جای درست آپلود کنیم. بعضی اوقات ممکنه قالب رو در بخش پوسته ها آپلود کنیم که این خطا ظاهر میشه. اگر شما قالب اختصاصی خریداری کرده باشید حتما نحوه نصب اون روی وردپرس رو درج کرده و شما با مطالعه اون بخش می تونید متوجه بشید.
  2. بعضی وقتا ممکنه که قالب نصبیمون برای سی ام اس وردپرس نباشه و برای سی ام اس های دیگه ای باشه که طبیعتا با این مشکل مواجه می شیم.
  3. فرمت فایلمون حتما باید به صورت Zip باشه تا وردپرس بتونه اون رو بخونه و همچنین فایلمون نباید رمز دار باشه.

حالا به دور از این مباحث می خوایم مجموعه رویا رو بهتون معرفی کنیم. تا حالا به این فکر کردید که اصلا چرا باید سایت داشته باشیم؟ توی این دوره زمونه که کسب و کار ها آنلاین شده برای جلو زدن از رقبا نیازه که توی فضای مجازی فعال باشیم و حتی سایت اختصاصی برای حرفه ی خودمون داشته باشیم. مجموعه رویا با تیم حرفه ای که داره می تونه یه سایت اختصاصی با لندینگ پیج منحصر به فرد براتون طراحی کنه.

خب حالا دوباره بر میگردیم و ادامه خطا ها رو براتون شرح می دیم.

خطای 500 داخلی سرور در المنتور

این خطا وقتی ظاهر میشه که وضعیت غیر نرمالی به وجود بیاد. وقتی ما از یه سایتی بازدید می کنیم مرورگر در خواستی به سرور ارسال می کنه. سرور این رو پردازش می کنه و منابعی که ازش درخواست شده با http به مرورگرش می فرسته.  خطای 500 وقتی ظاهر می شه که سرور نمیتونه درخواست ما رو به خوبی اجرا کنه.

این خطا به دلایل زیادی ظاهر میشه. برای مثال ممکنه حافظه پنهان یا همون کش مرورگرمون پر شده باشه، اطلاعات دیتابیس نادرست باشه، توی سرور پایگاه مشکل به وجود اومده باشه، افزونه ها مشکل داشته باشن، حافظه php خراب شده باشه، فایل خراب تو وردپرس وجود داشته باشن و… برای حل اون ها می تونید ادامه مقاله همراهمون باشید.

  1. اولین کاری که می کنیم اینه که حافظه کش رو پاک می کنیم. اگر مشکلمون درست نشد میریم سراغ بقیه کار ها
  2. مرورگر رو عوض می کنیم، می تونیم با پشتیبانی هاست تماس بگیریم و متن ارور رو براش توضیح بدیم.
  3. افزونه ها رو غیر فعال و یکی یکی فعال می کنیم تا ببینیم مشکلمون از کدوم افزونه هست. البته اگر نتونستید از طریق وردپرس وارد پلاگین ها بشید می تونید وارد پوشه پلاگین اچ تی ام ال بشید و نام پلاگین رو تغییر کوچک بدین. در این صورت همشون غیر فعال میشن. حالا دوباره سایت رو رفرش کنید اگر خطا برطرف شده بود مشکل از افزونه ها بوده.
  4. می تونیم حافظه php خودمون رو افزایش بدیم و باز چک کنیم.
  5. برای رفع این ارور اگر تا اینجا مشکلتون هنوز رفع نشده می تونید سطح بنده مجوز ها رخ بده. برای رفع این مشکل راه حل های ساده ای وجود داره که در ادامه به اون ها اشاره میکنیم.
  6. راه حلی که ممکنه خیلی ساده باشه اما واقعیه! اینه که سایت رو رفرش کنید.
  7. آدرسی که وارد کردید و چک کنید. ممکنه آدرس سایت رو با غلط املایی وارد کرده باشید.
  8. کش مرورگر رو خالی کنید!
  9. از مرورگر دیگه ای استفاده کنید.
  10. ممکنه این خطا به خاطر سطح دسترسی فایل ها باشه. ما می تونیم با تغییر سطخ دسترسی اون فایل، به اون سطح دسترسی بیشتری بدیم و مشکلمون حل میشه.
  11. فایل htaccess یه فایل پیکر بندیه که از اون می تونید برای راه اندازه دوباره سایت ها و محدود کردن دسترسی ها استفاده کنید. ما باید از این فایل یه بک آپ بگیریم و دوباره وارد تنظیمات وردپرس بشیم و اون رو ذخیره کنیم. در این صورت اون فایل دوباره پیدا میشه!
خطا 500 المنتور

خطای 502 در المنتور

این مشکل ممکنه به دلایل مختلفی از جمله پر بودن کش مرورگر، ایرادات کد نویسی توی قالب وردپرس، مشکلات موجود در افزونه ها و تنظیمات نادرست توی سرور به وجود بیاد. در ادامه بهتون آموزش میدیم این مشکلات رو چجوری رفع کنید.

  1. اول می تونیم کش مرورگر رو خالی کنیم اگر دوباره مشکل وجود داشت به ادامه راه حل ها می پردازیم. البته باید گفت که برای پاک کردن کش مرورگر می تونید از گوگل کروم وارد منو بشید و بعد از هیستوری قسمت clear browsing data کش مرورگر رو خالی می کنیم.
  2. می تونیم افزونه هامون رو بررسی کنیم شاید مشکل از اون ها باشه.
  3. همینطور می تونیم محدودیت آپاچی رو در وب از بین ببریم برای کار نیازه که کد نویسی کنیم.

خطای ابزارک ارسال مطلب در الگوی شما یافت نشد در المنتور

این خطا وقتی به وجود میاد که ما توی طراحی از ویجت ارسال مطلب به درستی استفاده نکنیم. برای رفع این مشکل می تونیم از چند روش اقدام کنیم که در ادامه بهتون توضیح میدیم.

  1. راه حل اول اینه که وقتی خطا ظاهر شد روی ویرایش الگو کلیک کنیم و قسمت قالبی که برای این بخش طراحی کردیم رو با المنتور ویرایش کنیم.
  2. راه حل بعدی اینه که وارد پیشخوان وردپرس بشیم و تو قسمت قالب های ذخیره شده بریم و بعد روی تب قالبی که ذخیره کردیم بریم و بعد اون رو با المنتور ویرایش کنیم.

خطای 405 در المنتور

این خطا هم شبیه خطای 500 هستش. به این صورت که مرورگر درخواست رو میگیره اما به دلایلی نمی تونه پاسخ بده.  این خطا ممکنه که از URL صفحه ها باشه، ممکنه مشکل از افزونه ها باشه و مشکلات بیشتر که در ادامه به رفع اونها می پردازیم.

  1. شما برای رفع این مشکل می تونید یو آر ال صفحات رو بررسی کنید و اگر باهم تفاوت دارند اون ها رو با هم هماهنگ کنید. در قبل توضیح دادیم که چتور این کار رو انجام بدین.
  2. همینطور می تونید افزونه ها تون رو غیر فعال کنید و بررسی کنید ببینید مشکل از افزونه است یا نه؟ اگر مشکل از افزونه ها بود با فعال کردن یکی یکی آنها می توانید تشخیص بدید که مشکل از کدوم از پلاگین ها می باشد.

با انجام دادن این کار ها و رفرش کردن سایت متوجه می شید که ارور سایت از بین رفته.

خطای ریست پسورد در وردپرس در المنتور

این خطا وقتی رخ میده که فضای دیسک تو حساب میزبانی وردپرس کم باشه. در این صورت با همچین خطایی مواجه میشید. این خطا شما رو وادار به رفرش صفحه می کنه و اجازه وارد کرد رمز عبور رو نمیده. در این صورت وردپرس در واقع نمی تونه اطلاعات جدید رو ذخیره کنه و حافظش پره. در این صورت یا باید حافظه تون رو بیشتر کنید و یا فایل های غیر ضروری رو از سایت خودتون پاک کنید.

خطای صفحه خاکستری در المنتور

 این خطا در واقع صفحه المنتور یا منوی ویجت ها رو خاکستری می کنه و اجازه دسترسی بهشون رو نمیده و ما دیگه نمی تونیم کار رو ادامه بدیم. در واقع این خطا همون مشکل لود نشدن صفحه المنتور هستش. در این صورت ممکنه از کمبود حافظه این مشکل به وجود اومده باشه. حتی ممکنه مشکل از بروز نبودن المنتور و المنتور پرو هم باشه. در ادامه چند روش برای رفع مشکل بهتون میدیم:

  1. می تونیم حافظه PHP رو زیاد کنیم. برای این کار باید وارد دایرکت ادمین و یا وارد سی پنل فایل wp-config.php پیدا کنیم و حافظه رو افزایش بدیم. برای این کار باید وارد پنل هاست بشیم، روی منیج فایل کلیک کنیم، و بعد وارد پابلیک اچ تی ام ال بشیم و فایل wp-config.php و پیدا و اون رو تغییر بدیم.
  2. اگر این کار را انجام دادیم و دوباره مشکل وجود داشت می توانیم نسخه php خودمون رو تغییر بدیم برای اینکار باید وارد تنظیمات php  بشیم و نسخه اون رو تغییر بدیم.
  3. راه حل بعدی اینه که قالب خودمون رو تغییر بدیم. برای این کار باید یک قالب دیگه رو فعال کنیم، بعد از فعال شدن قالب قبلی به صورت خودکار غیر فعال می شه. اگر این مشکل بعد از چند دقیقه رفع شد متوجه میشیم که مشکل از قالب بوده.
  4. اگر با انجام تمام این ها به نتیجه نرسیدید می تونید چک کنید که المنتور پروی شما بروز هست یا خیر! اگر نبود اون رو بروز کرده و بعد دوباره امتحان کنید.

امیدواریم با انجام این کار ها به نتیجه رسیده باشید.

نتجه گیری

تو این مقاله سعی کردیم مقداری از خطا های رایج موجود در المنتور و وردپرس رو براتون شرح دهیم و برای رفع اون ها به شما راه حل بدیم. البته خطاهای المنتور خیلی گسترده هستن و تعداد اونها خیلی زیاده. ما سعی کردین بخش پر رنگ اون خطاها رو که بیشتر دیده میشن براتون رفع ابهام بکنیم. مجموعه رویا استودیو یکی از بهترین مجموعه ها برای سایت می باشد. این مجموعه حرفه ای می تونن نیاز های شما رو در زمینه سایت رفع و خواسته هاتون رو برآورده کنن!

5/5 - (2 امتیاز)
جدیدترین مقالات

4 پاسخ

  1. خیلی عالی بود
    منی که ۱۵ ساله دارم سایت سازی میکنم خیلی خوشم اومد
    قالب های زیبا
    تقریبا ۲۵۰۰ کلمه بود خیلی زیاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

محتوای جدول