دیجیتال مارکتینگ در سال 2024 ؛ همه چی در مورد بازاریابی آنلاین در سال 1403

اولین و مهم ترین نکته ای که باید  راجع به بازاریابی اینترنتی اطلاع داشته باشید این است که راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون برنامه به احتمال خیلی زیاد با شکست روبرو می شود. خیلی از اشخاص می آیند و می خواهند یک کاری راه بیندازند اما برای اینکه اون کار را پیش ببرند هیچ برنامه مشخصی برای کسب درآمد از آن کار ندارند همین موضوع باعث می شود که این افراد بعد از مدتی نسبت به کسب و کارشان دلسرد بشوند اکثر وب سایت هایی که راه اندازی می شوند با این منظور به جلو می روند که خبوب سایتمون معروف می شود و تبلیغات و بنر های تبلیغاتی می گیریم و در آمد کسب می کنیم.

اما حتما باید این را بدانید که کسب و کارهایی که بیزینس پلن ندارند، و برای کسب و کارشان ای برسند، خیلیاند که بخواهند به یک نقطهخطی را نکشیدهاند، و یک آینده را تجسم نکرده بعید است که موفق بشوند و دقیقا همین موضوع در کسب و کار اینترنتی هم هست، به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه کسب و کار اینترنتی راه بیندازید،به این موضوع فکر کنید که پیشنهاد می خواهید درآمد کسب کنید و این درآمد از چه طریقی قرار است به شما برسد و چراچطور  اصالا افراد باید به شما بابت کسب و کارتان پول بدهند.

یک ایده خوب و خلاقانه برای این موضوع در نظر بگیرید و آن ایده را با چند نفر مطرح کنید، بعد از آن اگر دیدید که این ایده خوب است و دیگران هم از آن استقبال کردند و فید بک خوبی ازش گرفتید تازه سراغ مراحل بعدی می روید که حالا انتخاب اسم سایت و نکاتی هست که در برنامه های بعدی بهش می پردازیم.

اما حتما این موضوع را بدانید که شما نیاز دارید که یک برنامه دقیق و مدون داشته باشید و بدانید که قرار است در عرض چه تاریخی به چه نقطه ای برسید و بعد از آن بیایید و کسب و کارتان را شروع کنید.

هدف گذاری اولین مرحله برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی است که من به همه ی دوستان همیشه این پیشنهاد را می دهم که قبل از اینکه بخواهید کارتان را آغاز کنید چه در کسب و کار سنتی و چه در کسب و کار اینترنتی بدانید که هدفتان از راه اندازی این وب سایت چه هست و چرا افراد باید در وب سایت شما به شما پول پرداخت کنند.

سوال کلیدی دقیقا همین است چرا افراد باید به شما پول پرداخت کنند؟ اگر این سوال را از خودتان بپرسید دقیقا متوجه می شوید که باید به چه سمتی قدم بردارید و چه نوع کسب و کاری را راه اندازی کنید.

می خواهیم برایتان راجع به نکته بعدی صحت کنیم که برای راه اندازی هر کسب و کار اینترنتی می تواند مهم باشد و این نکته تحقیقات در وب هستش.

اگر ایده ای برای راه اندازی دارید کسب و کار اینترنتی خودتون دارید حتما بررسی کنید که این ایده راه اندازی نشده بود و دوستان و اطرافیان شما بعد از تحقیقاتتان تایید کردند که ایده خوبی است و با نظر سنجی متوجه شدید که ضعفی هست که شما می توانید پوشش دهید خب خیلی خوبه و آن کار را ادامه دهید.

اما اگر این ایده توسط افراد دیگر راه اندازی شده بود شما با تحقیقات می توانید متوجه شوید که آیا در راه اندازی این ایده ضعفی بوده یا خیر و اگر این ضعف را پوشش دهد یا نه؟ اگر شما می توانید آن ضعف را پوشش دهید بازهم جای کار دارید و می توانید این وب سایت را راه اندازی کنید و وارد اون بازار شوید.

اما اپر اون کسبو کار دایر است و یا تعداد خیلی زیادی از اون کسب و کار دایر است و ضعفی هم در این کسب و کار نمی بینید و یا اگر می بینید شما هم آن ضعف را دارید حالا با توجه به شرایط جوی که در کشورتان هست و نمی توانید آن را راه اندازی کنید پیشنهاد می کنم که سراغ ایده ی دیگری بروید و بیخود وقت خودتان را در این زمینه تلف نکنید.

اکثر کسانی که می خواهند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند و ما با آن ها صحبت می کنیم راجع به این موضوع صحبت میکنند که ما می خواهیم یک سایت مثل فلان سایت داشته باشییم یا یک سایت دقیقا مثل فلان سایت راه اندازی کنیم.

این بدترین کاری است که شما می توانید انجام دهید اون وب سایت وجود دارد و کارش را هم دارد به خوبی انجام میدهد و خیلی هم موفق است چه دلیلی دارد که فرد دیگری بیاید از شما که تازه این کار را شروع کرده اید خرید بکند مگر اینکه آن وب سایت ضعفی داشته باشد و آن ضعف سبب این موضوع بشود که افراد به سراغ شما بیایند.

حتما به این موضوع دقت کنید که شما بتوانید آن خلا را پر کنید و وارد آن بازار شوید می توانید موفق شوید. پس حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان تحقیقات در وب را در نظر بگیرید و بدانید که می خواهید وارد چه مسیری شوید و وجه تمایزتان در آن مسیر با رقبایتان چه هست؟ اگر مسیر بی رقیبی بود که خیلی خوب است و می توانید رشد سریعی داشته باشید و اگر رقیبی وجود داشت حتما این موضوع را تحلیل کنید و بعد بروید سراغ مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار اینترنتی.

در برنامه های بعدی نکات کلیدی دیگری را به شما آموزش می دهم که خیلی راحت بتوانید از کسب و کار اینترنتی خود نتایج فوق العاده ای را بدست بیاورید و اشتباهاتی را که خیلی از افراد انجام میدهند به شکست منجر می شود

Rate this post
جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

محتوای جدول