لیندکین چیست؟ 10 دلیل برای استفاده از linkedin

linkedin یک شبکه های اجتماعی حرفه ای و کاربردی است. که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 این شبکه اجتماعی عمدتا برای افرادی طراحی شده که تمایل دارند در یک شبکه اجتماعی حرفه ‌ای که پر از افراد کاربلد است حضور داشته باشند و به کمک این ابزار بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل افراد در لینکدین فقط نمونه کارها، تجربیات و رزومه خود را به اشتراک می گذارند.

لینکدین با اینکه شبکه اجتماعی می باشد، اما مانند دیگر شبکه های اجتماعی موجود هیچ محتوای سرگرم کننده‌ای در آن به اشتراک گذاشته نمی‌شود. هرچیزی که افراد در صفحه لینکدین خود به اشتراک می‌گذارند. محتوای کاری مرتبط با حوزه کاری، اخبار تایید شده، آگهی استخدام در شرکت‌های معتبر و اطلاعاتی از این دست است.

افراد در این شبکه اجتماعی محتوا را به اشتراک می‌گذارند، محتوای یکدیگر را مشاهده و در صورت کاربردی بودن آن را لایک می‌کنند، و می توانند آن را برای سایر دوستان خود به اشتراک بگذارند، در این شبکه اجتماعی امکان چت نیز فراهم می باشد. در ادامه به 10 مورد از مهم ترین دلایل برای استفاده از این اپلیکیشن را بررسی خواهیم نمود.

1. ارتباط با دوستان و یافتن دوستان قدیمی

لینکدین برای شما فرصتی به فراهم می کند تا با دوستان و همکاران قدیمی و جدید خود ارتباط برقرار کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا اخبار و بروزرسانی‌های حرفه‌ ای خود را با دوستان و همکاران به اشتراک بگذارید و از ارتباطات قدیمی جهت تبادل اطلاعات حرفه‌ای استفاده کنید و دوستان جدید در زمینه کاری خود بیابید.

این ارتباطات مجدد می‌توانند در دسترسی به فرصت‌های شغلی جدید و تقویت شبکه حرفه‌ای شما تأثیرگذار باشد.

2. معرفی تخصصتان

با ایجاد پروفایل حرفه ‌ای در لینکدین، امکان معرفی خود و کسب وکارتان فراهم می باشد.  به عنوان یک فرد با تخصص در زمینه وب سایت و برنامه نویسی، می‌توانید درباره دانش و تجربیات خود در این حوزه، استراتژی‌های کاری و نتایج دستاوردهای خود مطالبی را به اشتراک بگذارید.

استفاده از این قابلیت می تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک فرد متخصص و قابل اعتماد در حوزه‌ی خود شناخته شوید و از تجارب افراد دیگر استفاده نمایید.

3. ارتباط با متخصصین دیگر

شبکه اجتماعی لینکدین به شما این امکان را می‌دهد تا با متخصصان در حوزه های گوناگون به راحتی ارتباط برقرار کنید. با افزودن متخصصان دیگر به دوستان خود، می‌توانید از دانش و تجربیات آن‌ها در کسب و کار خود استفاده کنید. همچنین دراین شبکه اجتماعی این امکان را برای شما فراهم می باشد. تا در جریان آخرین تحولات و فناوری‌های حوزه‌ی کاری ‌تان قرار گیرید و با همکاران مختلف از تبادل نظرها و ایده‌های مفید بهره ‌مند شوید.

لیندکین چیست؟

4. یافتن شغل مناسب

لینکدین یکی از کلیدی ترین شبکه های اجتماعی برای جستجوی فرصت‌های شغلی در حوزه‌های گوناگون است. با دنبال کردن صفحات شرکت‌ها، شرکت در گروه‌های حرفه‌ای و برقراری ارتباط با افراد کارآمد، می‌توانید به جستجوی شغل‌های مناسب با تخصص‌ها و علاقه ‌مندی‌های خود بپردازید. لینکدین فرصت یافت شغل های مناسب چه در کشور خود و چه در کشور های دیگر را به راحتی برای شما فراهم کرده است.

5. توسعه شغل و بازاریابی

شبکه اجتماعی لینکدین برای شما این امکان را فراهم می کند تا با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی مختلف، حرفه‌ی کاری خود را توسعه دهید. تولید محتواهای ارزشمند در زمینه بازاریابی محتوا و به اشتراک گذاری آن‌ها در پروفایل شما، نه تنها به شناخت بیشتر شما کمک می‌کند بلکه در جذب فرصت‌های جدید نیز مؤثر است. با کمک این وب سایت و شناخت خود به کاربران سطح اعتماد خود را نیز افزایش دهید.

6. برند سازی شخصی

لینکدین می تواند به شما در شناخت و معرفی برندینگ شخصی به افراد دیگر کمک کند با به اشتراک گذاری تجربیات، دانش و محتواهای حرفه‌ای، با  استفاده از این سایت می توانید به عنوان یک فرد متخصص و قابل اعتماد در حوزه‌ی تخصصتان شناخته شوید.

برای انجام این کار باید تصویری مناسب از دیگران برای خود ایجاد کنید و به مخاطبان خود نمایش دهید تا بهترین فرصت‌ها را برای شغل‌یابی و همکاری‌های تجاری جلب کنید.

7. کمک گرفتن از تخصص دیگران

لینکدین می  تواند فرصتی مناسب برای کسب دانش از تخصص‌های دیگران را برای شما فراهم کند. با برقراری ارتباط با افراد متخصص در زمینه‌های گوناگون، می‌توانید از تجربیات آن‌ها بهره‌مند شده و لینکدین می  تواند فرصتی مناسب برای کسب دانش از تخصص‌های دیگران را برای شما فراهم کند. با برقراری ارتباط با افراد متخصص در زمینه‌های گوناگون، می‌توانید از تجربیات آن‌ها بهره‌مند شده و اطلاعات به روز تری را دریافت کنید. این تبادل اطلاعات می‌تواند به توسعه مهارت‌ها شما کمک بسیار زیادی کند.

دلایلی برای استفاده از linkdin

8. ارتباط با سایر شرکت های هم کار

با دنبال کردن صفحات کمپانی ها و شرکت در گروه‌های متخصصان و ارسال دعوتنامه به افراد مرتبط در صنعت، می‌توانید کسب و کار خود را گسترش دهید و از فرصت‌های همکاری و تعامل با سایر شرکت‌ها بهره‌مند شوید. افزایش این ارتباطات می‌توانند منجر به شناخت بیشتر بازار و ایجاد فرصت‌های جدید برای شما شود.

9. افزایش فروش و بازاریابی

به وسیله آپدیت های منتظم صفحه های شخصی و ارائه محتواهای جذاب و ارزشمند، برای مخاطبین می توانید به طور مستمر نام و برند کسب و کار خود را به مخاطبان و مشتریانتان نشان دهید و از طریق این کانال با آن ها در ارتباط باشید.

و نیز سایت لینکدین برای شما این امکان را فراهم می کند تا در گروه ها و جوامع مرتبط با حوزه کاری تان فعالیت کنید. با پیوستن به گروه های مرتبط، می توانید در بحث ها و تبادل نظرهای مرتبط با کسب و کارتان شرکت کنید.

10. دسترسی به اخبار اتفاقات به روز صنعت خود

به صورت کلی می توان گفت مزیتی که استفاده از لینکدین برای شما به ارمغان می آورد، دسترسی به اخبار به روز کسب و کارتان می باشد. لینکدین به عنوان یک شبکه اجتماعی حرفه ای، فضایی را فراهم می کند که می توانید در آن به روزرسانی ها، اخبار و رویدادهای مرتبط با حوزه کاری و صنعتتان دسترسی پیدا کنید.

به وسیله یافتن و دنبال کردن صفحات مربوط به شرکت ها، صفحات مرتبط با صنعت و صنفی ها، می توانید از آخرین اخبار و رویدادهای مرتبط با حوزه کاری تان مطلع شوید. استفاده از لینکدین می تواند به شما مسیری دقیق و کاربردی در رشد کسب و کارتان هدیه دهد.

Rate this post
جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات

محتوای جدول