لینک سازی خارجی بیلدینگ چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

لینک سازی خارجی یا بک لینک بیلدینگ به روندی گفته می شود که وب سایت های دیگر به صفحه سایت شما لینک میدهند این سبک از لینک ها که به آن ها بک لینک نیز میگویند از دیدگاه موتور های جست و جو این یک امتیاز مثبت است که باعث می شود در بین سایت های دیگر رتبه بگیرد و در جایگاه بالاتری نسبت به سایت های دیگر قرار بگیرید انجام این عمل باعث می شود به محتوای شما گوگل اعتبار ببخشد در ادامه سعی میکنیم به صورت کامل به این مطلب بپردازیم.

بیش تر بخوانید>> SEO خارجی (Off-Page SEO)

لینک بیلدینگ چیست؟

همان طور به صورت کلی به آن اشاره کردیم لینک بیلدینگ باعث افزایش اعتبار رتبه سایت شما می شود همچنین باید در نظر داشته باشید افزایش اعتبار یک صفحه یک تاثیر کلی نیز بر روی تمام صفحات سایت و رتبه های آن در موتور های جست و جو میگذارد لینک بیلدینگ باعث ورودی ارگانیک می شود لنیک بیدینگ در سبک های مختلفی وجود دارد در ادامه به این روش ها به صورت کامل میپردازیم.

ایجاد محتوای باکیفیت تولید محتوای ارزشمند و مفید، یکی از بهترین راه‌ها برای جذب لینک‌های طبیعی است. شرکت در فوروم‌ها و شبکه‌های اجتماعی با مشارکت در بحث‌ها و ارائه نظرات ارزشمند، می‌توانید به وبسایت خود لینک دهید ایجاد ارتباط داشتن با وبلاگ‌ نویسان و وبمسترها با ایجاد ارتباط با وبلاگ‌نویسان و وبمسترهای فعال در حوزه کاری خود، می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا به سایت شما لینک دهند Guest Posting نوشتن مقاله مهمان در وبسایت‌های دیگر، یکی از روش‌های موثر برای ساخت بک لینک است Directory Submission ارسال سایت خود به دایرکتوری‌های معتبر.

نکات بسیار مهم در لینک بیلدینگ:

  • کیفیت مهم‌تر از کمیت است: به جای ایجاد تعداد لینک های بسیار زیاد به دنبال لینک‌هایی با کیفیت و مرتبط با موضوع سایت خود باشید.
  • تنوع در لینک‌ها: سعی کنید لینک‌ها از منابع مختلف و با انواع مختلف (متن، تصویر، ویدیو) ایجاد شوند.
  • پروفایل لینک طبیعی: پروفایل لینک طبیعی به این معنی است که لینک‌های شما از نظر تعداد، نوع و منابع مختلف، به صورت طبیعی به نظر برسند.
  • رعایت قوانین گوگل: از انجام هرگونه فعالیت اسپم و خلاف قوانین گوگل خودداری کنید.
لینک بیلدینگ چیست؟

تاثیر لینک بلدینگ در سئو

لینک بیلدینگ تاثیر مستقیم بر روی سئو کلی سایت و دامنه سایت میگذارد اما بیش تر از همه تاثیرش را بر روی صفحه ای میگذارد که به آن لینک سازی انجام شده است باعث می شود آن صفحه رتبه بگیرد و معمولا این صفحات دارای هدف هستند و باید بر روی آن ها عمل سئو انجام شود و صاحبان سایت برایشان اهمیت دارد تا این صفحه به رتبه های برتر گوگل دست پیدا کند اما برای این که لینک بلدینگ بهتر عمل کند و تاثیر بیش تری بگذارد بهتر است حتما از سایت ها با موضوعات مرتبط خود استفاده کنید تا بازدهی بهتری در رتبه گیری داشته باشید.

افزایش ترافیک از طریق لینک سازی

حتما برای شما هم پیش آمده است که چگونه لینک سازی می توان یک ورودی نرمال برای شما به وجود بیاورد شما با لینک سازی در سایت های دیگر از آن سایت ها وردی طبیعی میگیرید و در زمانی که اعتبار صفحه شما بالا رفته است رتبه آن صفحه شما هم در رتبه های گوگل بالا رفته است و باعث می شود می شود در سرچ ها سایت شما با آن صفحه نمایش داده شود و از آن جا هم به صورت طبیعی شما ورودی خواهید داشت.

نکات مهم در لینک سازی

  • کیفیت لینک های ساخته شده: به جای تمرکز بر تعداد زیاد لینک، به دنبال ایجاد لینک‌هایی با کیفیت و از سایت‌های معتبر باشید.
  • موضوع مرتبط سایت شما با سایت لینک داده شده: لینک‌هایی که به سایت شما داده می‌شوند باید مرتبط با موضوع سایت شما باشند.
  • تنوع بک لینک‌ها: تنوع بک لینک‌ها از نظر دامنه، نوع صفحه و متن لنگر، به طبیعی‌تر بودن پروفایل لینک شما کمک می‌کند.
  • پروفایل لینک طبیعی: ایجاد یک پروفایل لینک طبیعی و متنوع، به جلوگیری از جریمه شدن توسط موتورهای جستجو کمک می‌کند.
افزایش ترافیک از طریق لینک سازی

کدام لینک ها برای موتور های جست و جو اهمیت دارند؟

لینک‌ها، به خصوص بک لینک‌ها (لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) شما دارند و نقش بسیار مهمی را در سئوی محتوا و بهبود رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو دارند. اما همه لینک‌ها یکسان نیستند و برخی از آن‌ها نسبت به بقیه اهمیت بیشتری دارند آن لینک هایی که اعتبار بیش تری دارند تاثیر بیش تری بر روی سئو سایت دارد و باید لنیک هایی با این اعتبارات را متمرکز بر روی یک کلمه قرار دهید صد در صد می توانید نتیجه بسیار خوبی بر روی آن کلمه بگیرید.

  • عتبار بخشی به محتوا: هرچه سایت‌های معتبرتری به محتوای شما لینک دهند، موتورهای جستجو به اهمیت و کیفیت آن بیشتر پی می‌برند.
  • انتقال ارزش و رتبه: بک لینک‌ها مانند رأی اعتماد به محتوای شما هستند و به انتقال ارزش و رتبه از سایت‌های دیگر به سایت شما کمک می‌کنند.
  • افزایش ترافیک: لینک‌های موجود در محتوا کاربران را به صفحات دیگر وب سایت شما هدایت کرده و باعث افزایش ترافیک داخلی می‌شوند.
  • کشف محتوا توسط موتورهای جستجو: خزنده‌های موتورهای جستجو از طریق لینک‌ها به صفحات جدید وب سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند.

به صورت کلی همان طور که به آن اشاره کردیم لینک بیلدینگ در سئو از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است شما با این نوع از بک لینک ها می توانید رتبه مد نظر خود را در گوگل به دست آورید ما در رویا استودیو همواره در تلاش هستیم تا بهترین خدمات را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید نتیجه مد نظر خود را دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
جدیدترین مقالات
دسته بندی مقالات

محتوای جدول