تولید محتوا در اینستاگرام برای بلاگرها

بلاگر ها برای تولید محتوا در اینستاگرام نیازمند ایده های جدید و چالش های متفاوت هستن تا بتونن مخاطب بیشتری رو جذب کنن. مخاطب های اینستاگرام به دلایل مختلف مثل کسب اطلاعات عمومی، سرگرمی، آموزش و… سراغ پیج بلاگر ها میروند. شما در هر زمینه ای که مشغول به کار هستید باید بتوانید در اون ایده های نو خلق کنید چون مخاطبان از ایده های نو و کاربردی استقبال میکنن. توی این مقاله راجب تولید محتوا در اینستاگرام برای بلاگر ها صحبت میکنیم و ایده های نو، ترفند ها و نکات مختلفی رو میگیم که ممکنه به کارتون بیاد.

منظور از بلاگر اینستاگرام چیست؟

خب اول میپردازیم به اینکه اصلا بلاگر ها چه کسایی هستن؟ بلاگر به کسی میگن که به طور منظم و با یه برنامه مشخصی یه محتوایی رو برای عموم انتشار کنه. بلاگر باید بتونه تولید محتوا انجام بده و طبق برنامه خاصی اون ها رو منتشر کنه.

حالا بلاگر اینستا یعنی چی؟ یعنی طبق اصول اینستاگرام محتوای ویدویی، عکسی و متنی تولید میکنن و طبق برنامه اون ها رو منتشر میکنن. حالا موضوع تولید محتوای بلاگر ها میتونه متفاوت باشه و در هر زمینه ای میتونن فعالیت داشته باشن. 

ویژگی های یک بلاگر اینستاگرام

  1. انتشار محتوای جذاب و منظم: بلاگر ها برای موفق شدن باید بتونن محتوای بصری خوب و با کیفیت تولید کنن تا کاربر پسند باشه.
  2. ارتباط با مخاطبان: همچنین باید بتونن از هر طریقی مثل استوری، دایرکت، کامنت ها و… با مخاطبا ارتباط برقرار کنن. 
  3. تمرکز روی یک حوزه خاص: طبیعیه که هر بلاگری روی حوزه خودش فعالیت داشته باشه. محتوا ها میتونن علمی، آموزشی، سرگرمی و… باشن. 
  4. تبلیغات: بلاگر ها، هم باید پیج خودشون رو تبلیغ کنن و هم تبلیغات پیج های دیگرو بگیرن تا درآمد زایی داشته باشن. 

درکل خیلی از نکات رو برای ارتباط با مخاطبان رعایت کنن. بلاگر ها به دلیل ارتباط مستقیم و بصری با مخاطبان، یکی از مهم‌ترین نقش‌ها رو در بازاریابی دیجیتال ایفا می‌کنن.

11 ایده تولید محتوا در اینستاگرام- رویا استودیو

11 ایده تولید محتوا در اینستاگرام

در ادامه میخوایم که چند نمونه از ایده های تولید محتوا رو براتون نام ببریم. با این ایده ها میتونید یه تقویم محتوایی خوب درست کنید و برای یک ماه کامل محتوا داشته باشید.

  1. مقایسه قبل و بعد 
    تو هر زمینه ای که کار میکنید میتونید از روند تغییرات کارتون ویدیو تهیه کنید و اون رو ادیت کنید و منتشر کنید. اگر از آهنگ های ترند و چالشی استفاده کنید ممکنه بازدید بیشتری بخورید. از این ایده میشه برای تمام کار ها استفاده کرد و محدودیت خاصی نداره. 
  2. نشان دادن پشت صحنه
    وقتی کاری انجام میدید میتونید برای مخاطبان خودتون پشت صحنه رو نشون بدید. چون اینجوری هم اون ها به شما بیشتر اعتماد میکنن و هم احساس صمیمیت بیشتری با شما پیدا میکنن. از این ایده میتونید برای ویدیو گرفتن از روند کاریتون تو هر زمینه ای که هست استفاده کنید.
  3. تجزیه و تحلیل محصولات
    اگه پیج شما فروشگاهیه میتونید از این ایده استفاده کنید. یکی از محصولاتتون رو جلوی دوربین بیارید و به طور کامل تمام مزایا و معایب استفاده از اون رو شرح بدید و اگه قابلیت آزمایش کردن رو داره آزمایشش کنید تا مخاطبان بتونن بیشترین اعتماد رو به شما پیدا کنن. اگه این کار رو بتونید با موزیک های ترند و ترفند های فیلم برداری خوب انجام بدید ویدیوی شما ویوی بالاتری میخوره. 
  4. معرفی کردن اعضای تیم
    اینکه تمام کسایی که باهاشون کار میکنید رو به صورت یک رشته استوری یا یک ریلز یا پست معرفی کنید و انتشار بدید میتونه اعتماد کاربران رو تا حد زیادی جلب کنه. 
  5. آموزش دادن بخشی از کارتون
    کار شما هر چیزی که هست، میتونید یه ویدیو ازش ضبط کنید و فقط بخش کوچیکی از اون رو که برای کاربران جالب باشه رو آموزش بدید. 
  6. بیان کردن تجربه ها و بعضا شکست ها
    میتونید به صورت داستانی بخشی از زندگیتون رو که تجربه یک شکست بوده و فکر میکنید میتونه برای بقیه کمک کننده باشه و تجربه خوبی باشه رو تعریف کنید تا استفاده کنن.
  7. ضبط لایو (Live)
    میتونید از هر چیزی لایو ضبط کنید برای سرگرمی یا حتی آموزشی.
  8. پیشنهاد فیلم، کتاب، سریال، اپ، ابزار کاربردی و…
    میتونید فیلم هایی که دیدید رو به مخاطبان پیشنهاد کنید. برعکس این کار رو هم میتونید انجام بدید. مثلا برای ارتباط با مخاطب توی یه استوری یه question box درست کنید و از مخاطب ها بخواید که بهترین تجربه خودشون رو به اشتراک بزارن.
  9. به اشتراک گذاشتن تجربه مشتری های قبلی
    زمانی که شما رضایت مشتریان قبل و واکنش اونها بعد از استفاده محصول رو با مخطبان دیگه به اشتراک میزارید اونهاترغیب میشن که از شما خرید کنن. این ترفند برای پیج های فروشگاهی خیلی مناسبه. 
  10. مصاحبه با افراد شناخته شده در زمینه خودتون و یا حتی غیر مرتبط
    وقتی شما با یه آدم سرشناس ویدیو ضبط کنی و اون رو به اشتراک بزاری برای مخطب ها خیلی با ارزش خواهد بود و صد درصد طرفدار های اون شخص هم ویدیوی شما رو خواهند دید. این راهکار یجور ترفند تبلیغاتی هم هست. 
  11. به اشتراک گذاشتن تجربه های خوب، سفر ها و…
    انتشار این محتوا ها میتونه برای مخاطبان سرگرم کننده و مفید باشه. 
نکات انتشار محتوا در اینستاگرام- رویا استودیو

نکات انتشار محتوا در اینستاگرام

برای اینکه بتونید توی اینستاگرام موفق بشید باید بتونید محتوای خوب و با کیفیتی تولید کنید. کیفیت میتونه از لحاظ کیفیت ویدیو ها، کیفیت صداها، کیفیت کپشن و… باشه. باید عکس ها و ویدیو هاتون رو با نور مناسب و دوربین با کیفیت ضبط کنید. اگه بتونید خلاقیت وارد کارتون کنید خیلی عالی میشه.

بعد از رعایت این نکات موقع انتشار میتونید از هشتگ های مرتبط استفاده کنید تا موقع سرچ ویدیوی شماهم در رده باشد. باید یه تقویم محتوایی مشخص داشته باشین و طبق یک اصولی محتوا ها رو منتشر کنید. نظم و فعالیت مستمر شما برای مخاطبان ارزشمنده. 

کار دیگه ای که میتونید انجام بدید اینه که تو ساعات اوج استفاده ی مردم از اینستاگرام استفاده کنید. اصول اوج استفاده شب ها بین ساعت 9 تا 11 هست.  برای مطلع شدن از این اطلاعات میتونید از ابزار های اینستاگرام استفاده کنید. اینستاگرام برای تولید محتوا ابزار های زیادی داره که بتونید ازشون استفاده کنید. 

تعامل برقرار کردن با فالوور ها همیشه موثر بوده. هم برای اینستاگرام و هم برای فالوور ها خیلی با ارزشه. توی استوری ها، کپشن پست ها، لایو و… میتونید تعامل خودتون رو با مخاطبان نشان دهید. 

Rate this post
جدیدترین مقالات
دسته بندی مقالات

محتوای جدول