بدون شک در طول روز متوجه بیلبوردهای بزرگ و کوچک در کوچه، خیابان، اتوبان، مراکز خرید، مترو و … شده باشید. برخی از این تبلیغات با خلاقیت بالا، متن‌های جذاب و رنگهای پویا توجه همه را به خود جلب می‌کنند و بلعکس شاید برخی دیگر به دلیل خلاقانه نبودن  شما را مجذوب نکنند! به این سبک از معرفی و رونق کسب و کار تبلیغات محیطی گفته می‌شود.

 این نوع تبلیغات معمولاً با استفاده از بنرها، بیلبوردها، پوسترها، نمایشگرهای دیجیتال و سایر وسایل تبلیغاتی صورت می‌گیرد. در شهر کرج نیز تبلیغات محیطی فراوانی وجود دارد. ممکن است با جذابیت و زیبایی بیلبورد در کرج مواجه شده باشید، بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ در معابر اصلی و تقاطع‌های شهری و… این بیلبوردها اغلب تبلیغات مربوط به کسب و کارها و خدمات مختلف است. همچنین، طراحی سایت در کرج نیز برای تبلیغات محیطی بسیار اهمیت دارد. یک وب‌سایت خوب و جذاب می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا محصولات و خدمات خود را بهتر معرفی کنند و بازدیدکنندگان را به خرید و استفاده از آن‌ها ترغیب کنند.

تبلیغات محیطی علاوه بر جذب توجه مشتریان، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا نام و شناخت بیشتری در بازار کسب کنند و محصولات و خدمات خود را به مخاطبان مناسب‌تر معرفی کنند. با استفاده از استراتژی‌های خلاقانه و مؤثر، تبلیغات می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا رقابتی قوی‌تر در بازار داشته باشند و سود بیشتری را به دست آورند.

اهداف اصلی تبلیغات محیطی چیست؟

هدف اصلی تبلیغات محیطی جلب توجه مخاطبان به محصول یا خدمات در محیط‌های مختلف است. با استفاده از این نوع تبلیغات، می‌توان نام محصول یا خدمات را در ذهن مشتریان حک کرده و ایجاد شناخت قبل از ورود به بازار ایجاد کرد. علاوه بر این، تبلیغات باید تحریک و ترغیب مشتریان به خرید یا استفاده از محصول یا خدمات باشد و ایجاد تحریک در آن‌ها برای انجام یک عمل خاص باشد. به علاوه تبلیغات محیطی باید با استفاده از روش‌های خلاقانه و مؤثر، مخاطبان را به کنجکاوی و انگیزه برای اطلاعات بیشتر درباره محصول یا خدمات وادار کند. با استفاده از تبلیغات، شرکت‌ها می‌توانند مزیت رقابتی خود را نسبت به رقبا تقویت کنند و در بازار بهتر حضور یابند. در کل، تبلیغ محیطی باید با پیام ساده، صریح و شفاف و البته پرقدرت، محصول خود را به مخاطب که در حال گذر از آن منطقه است، معرفی کنند و در ذهن مشتریان حک شود.

مزایا و معایب استفاده روش‌های تبلیغات محیطی

استفاده از روش‌های مختلف برای تبلیغات محیطی مزایا و معایب مختلفی را به همراه دارد. یکی از مزایای این روش‌ها، معرفی کالا و خدمات بهتر به مشتریان است که باعث افزایش فروش و سود شرکت می‌شود. همچنین تبلیغ محیطی می‌تواند برای هدف گیری مشتری در مراکز تصمیم ‌گیری، آگاهی رسانی نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار، معرفی بهتر و بیشتر یک برند به مشتریان و … نیز استفاده شود.

از دیگر مزایای تبلیغ محیطی می‌توان به افزایش شناخت برند و ارتقای محبوبیت آن اشاره کرد. با ارائه تبلیغات محیطی مناسب و متناسب با محصول یا خدمات، می‌توان بهترین نحوه را برای معرفی برند به مشتریان پیدا کرد. با این حال استفاده از این تبلیغات هزینه‌های بالایی را در بسیاری از موارد نیز به دنبال دارد. همچنین برای انجام تبلیغات، باید مجوزهای لازم را دریافت کرد و این می‌تواند دردسرهای زیادی را به همراه داشته باشد. قدرت بالای رسانه‌های محیطی نیز می‌تواند در صورت عدم استفاده از اصول تبلیغات، به عدم موفقیت در تبلیغات و کاهش محبوبیت برند منجر شود. همچنین در تبلیغات محیطی مانند تبلیغات اینترنتی، نمی‌توان درصد بازدید را مورد سنجش قرار داد. به طور کلی، برای داشتن موفقیت در تبلیغات باید از اصول و قواعد مناسب و بهترین روش‌های تبلیغات محیطی استفاده کرد و همچنین، هزینه‌ها و مزایا و معایب هر روش را به دقت بررسی کرد.

انواع تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی به عنوان یکی از روش‌های تبلیغاتی مورد توجه قرار گرفته است. در هر محیط بازی، می‌توان تبلیغات محیطی را انجام داد؛ اما برخی فضاها توجه بیشتری را به خود جلب کرده و برای این کار مناسب‌تر هستند؛ برای مثال تبلیغات بیلبوردی که عموما در مکان‌های پر رفت ‌و آمد نصب شده و به دلیل بزرگی و فاصله‌ای که سطح زمین دارند به خوبی دیده می‌شوند. تبلیغات پوستری نیز عموما در مکان‌های بیرونی اما بسته مانند مترو، داخل اتوبوس، داخل یا پشت ویترین مغازه‌ها دیده می‌شوند. همچنین تبلیغات ترانزیتی به استفاده از بدنه وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی تکیه دارد. استفاده از تبلیغات محیطی در محل‌های مختلف مانند دیوارهای شهر، مبلمان شهری، عروسک‌های تبلیغاتی و استرابوردهای تبلیغاتی نیز بازدهی خوبی دارد. به علاوه استفاده از نمایشگرهای دیجیتال، تبلیغات روی پل‌های هوایی، تبلیغات رسانه‌ای در پمپ‌بنزین‌ها و سایر مکان‌های خاص نیز از دیگر روش‌های تبلیغاتی محیطی هستند.

۱۰ تا از بهترین روش‌های تبلیغاتی محیطی

۱۰ تا از بهترین روش‌های تبلیغاتی محیطی عبارتند از:

  1. بیلبورد (Billboard)
  2. استرابورد (Straboard)
  3. لمپوست بنر (Lamppost Banner)
  4. لایت باکس تبلیغاتی (Light Boxes advertising)
  5. بروشور (Brochure)
  6. تبلیغات هوایی (Aerial advertising)
  7. بیلبورد دوچرخه (Billboard bicycle)
  8. بیلبورد اتوبوس (Bus advertising)
  9. نمایشگرهای ایستگاه‌های قطار و فرودگاه (Commuter rail display)
  10. تلویزیون‌های شهری (Advertising TV screens)

پربازدیدترین نوع تبلیغات محیطی کدام ها هستند؟

از میان روش‌های تبلیغاتی محیطی تبلیغات بیلبوردی، تبلیغات در فروشگاه‌های خرده فروشی و تبلیغات ترانزیتی دارای بازدهی بیشتری هستند. بهترین روش‌های تبلیغاتی محیطی بیلبوردی به دلیل قابلیت ارائه پیام‌های ساده و قوی و مناسب بودن برای شهرهای پرترافیک و جاده‌های شلوغ بازدهی بالایی دارد. تبلیغات در فروشگاه‌های خرده فروشی نیز به دلیل امکان ارائه تبلیغات به صورت تقریباً آنی به کالا یا خدمات مورد نظر و دسترسی آسان به مخاطبان بازدهی بالایی دارد. همچنین تبلیغات ترانزیتی به دلیل متحرک بودن آگهی‌ها و اینکه این روش فراهم می‌کند که تبلیغات به صورت گسترده‌تری دیده شوند، دارای بازدهی بیشتری هستند. در نهایت برای افزایش بازدهی تبلیغات محیطی برندینگ نیز باید مورد توجه قرار گیرد و به ایجاد هویت و شناخت قوی برای یک برند کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *